dc.creator |
Cerveira, Mirian Rejane Flores |
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dc.date.accessioned |
2017-04-04T13:43:10Z |
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dc.date.available |
2017-04-04T13:43:10Z |
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dc.date.issued |
2017-01-03 |
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dc.identifier.uri |
http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/741 |
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dc.description |
148 p. : il. |
pt_BR |
dc.description.abstract |
The goal of this paper is to verify how the existence of inter-religious dialog is perceived in a school in the municipality of Sapucaia do Sul. Many pedagogical interventions were carried out in order to identify the religions present in the life of the students, to investigate the occurrence of inter-religious dialog among the students of the school, to perceive if there is respect toward inter-religious dialog during the Religious Education classes and other curricular components and to observe the perception of the students with regard to the promotion of inter-religious dialog in actions of the directive team and the teaching staff. This research was carried out with students from the 6th to the 9th grades in the municipal network of education of Sapucaia do Sul, RS, during the Religious Education class periods. |
pt_BR |
dc.language.iso |
pt_BR |
pt_BR |
dc.publisher |
Faculdades EST |
pt_BR |
dc.relation.ispartofseries |
TM;326 |
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dc.rights |
Acesso Aberto |
pt_BR |
dc.subject |
RELIGIÃO E EDUCAÇÃO |
pt_BR |
dc.subject |
Diálogo inter-Religioso |
pt_BR |
dc.subject |
Alteridade |
pt_BR |
dc.subject |
Diversidade |
pt_BR |
dc.subject |
Inter-religious dialog |
en |
dc.subject |
Otherness |
en |
dc.subject |
Diversity |
en |
dc.title |
O desvendar da mandala religiosa, através do diálogo inter-religioso |
pt_BR |
dc.type |
Dissertação |
pt_BR |
dc.contributor.referee1 |
Brandenburg, Laude Erandi |
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dc.contributor.referee1Lattes |
http://lattes.cnpq.br/2720814127433525 |
pt_BR |
dc.contributor.referee2 |
Dick, Hilário Henrique |
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dc.contributor.referee2Lattes |
http://lattes.cnpq.br/3645464062457284 |
pt_BR |
dc.description.resumo |
O presente trabalho tem por objetivo verificar como é percebida pelos alunos a existência do diálogo inter-religioso em uma escola do Município de Sapucaia do Sul. Foram realizadas várias intervenções pedagógicas, a fim de identificar as religiões presentes na vida dos alunos, investigar a ocorrência de diálogo inter-religioso entre os alunos na escola, perceber se há o respeito ao diálogo inter-religioso durante as aulas de Ensino Religioso e demais componentes curriculares e observar a percepção dos alunos em relação à promoção do diálogo inter-religioso em ações da equipe diretiva e do corpo docente. Essa pesquisa foi realizada com alunos do 6º ao 9º anos da rede municipal de educação de Sapucaia do Sul, RS, em períodos de aulas de Ensino Religioso. |
pt_BR |
dc.publisher.country |
BR |
pt_BR |
dc.publisher.department |
Teologia |
pt_BR |
dc.publisher.program |
Programa de Teologia |
pt_BR |
dc.publisher.initials |
EST |
pt_BR |
dc.subject.cnpq |
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIA |
pt_BR |
dc.creator.Lattes |
http://lattes.cnpq.br/5893848391195519 |
pt_BR |
dc.contributor.advisor1 |
Klein, Remí |
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dc.contributor.advisor1Lattes |
http://lattes.cnpq.br/6363213953832880 |
pt_BR |