Faculdades EST Repository

O ensino bíblico como instrumento norteador para crianças em situação de vulnerabilidade

Show simple item record

dc.creator Rozique, Gilsa Rassen
dc.date.accessioned 2018-07-17T19:33:18Z
dc.date.available 2018-07-17T19:33:18Z
dc.date.issued 2018-01-22
dc.identifier.uri http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/891
dc.description 68 p. pt_BR
dc.description.abstract The goal of this paper was to discourse on “Teaching the Bible as a guiding instrument for children in situations of social vulnerability”, dealing with themes related to infancy, historical and pedagogical aspects, the vulnerability of childhood in Brazil and in Rondônia, as well as the child in the biblical context. It was done through bibliographic survey and reflections related to the experience of the researcher in Bible teaching for children and youth in situations of vulnerability. One sought to investigate, in this way, how Bible teaching can contribute to the wholistic development of children in situations of social vulnerability, with emphasis on Bible teaching outside and inside the Evangelical Church. Through this study, one observed that the concept of infancy has been transformed throughout history, with relevant advances, such as, for example, the creation of the Children’s and Adolescent’s Statute (ECA) in Brazil. However, the path is still long, mainly, for the children in situations of vulnerability. In this sense, Bible teaching can contribute to the full development of these children, being that family participation is of fundamental importance. en
dc.language.iso pt_BR pt_BR
dc.publisher Faculdades EST pt_BR
dc.relation.ispartofseries TMP;555
dc.rights Acesso Aberto pt_BR
dc.subject EDUCAÇÃO COMUNITÁRIA COM INFÂNCIA E JUVENTUDE pt_BR
dc.subject Infância pt_BR
dc.subject Ensino bíblico pt_BR
dc.subject Crianças vulneráveis pt_BR
dc.subject Infancy en
dc.subject Bible teaching en
dc.subject Vulnerable children en
dc.title O ensino bíblico como instrumento norteador para crianças em situação de vulnerabilidade pt_BR
dc.type Dissertação pt_BR
dc.contributor.referee1 Gaede Neto, Rodolfo
dc.contributor.referee1Lattes http://lattes.cnpq.br/8020748256904139 pt_BR
dc.description.resumo Esse trabalho objetivou discorrer sobre “o ensino bíblico como instrumento norteador para crianças em situação de vulnerabilidade social”, sendo abordados temas relacionados à infância, aspectos históricos e pedagógicos, a vulnerabilidade da infância no Brasil e em Rondônia, bem como, a criança no contexto bíblico. Foi realizado por levantamento bibliográfico e feitas reflexões relacionadas à experiência da pesquisadora no ensino bíblico para crianças e jovens em situação de vulnerabilidade. Buscou-se investigar, dessa forma, como o ensino bíblico pode contribuir para o desenvolvimento integral de crianças em situação de vulnerabilidade social, com ênfase no ensino bíblico fora e dentro da Igreja Evangélica. Através desse estudo, observou-se que o conceito de infância se transformou no decorrer da história, com relevantes avanços, como, por exemplo, a criação do Estatuto da Criança e do Adolescente (ECA), no Brasil. Entretanto, o caminho ainda é longo, principalmente, para as crianças em situação de vulnerabilidade. Nesse sentido, o ensino bíblico pode contribuir no desenvolvimento integral dessas crianças, sendo a participação familiar de fundamental importância. pt_BR
dc.publisher.country BR pt_BR
dc.publisher.department Teologia pt_BR
dc.publisher.program Programa de Teologia pt_BR
dc.publisher.initials EST pt_BR
dc.subject.cnpq CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIA pt_BR
dc.creator.Lattes http://lattes.cnpq.br/7107817467227106 pt_BR
dc.contributor.advisor1 Brandenburg, Laude Erandi
dc.contributor.advisor1Lattes http://lattes.cnpq.br/2720814127433525 pt_BR


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account