dc.creator |
Noronha, Cássio Barbosa |
|
dc.date.accessioned |
2016-11-21T18:21:05Z |
|
dc.date.available |
2016-11-21T18:21:05Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/719 |
|
dc.description |
58 p. |
pt_BR |
dc.description.abstract |
This research has the goal of explaining a study about the work, profile and attributes of a school manager. For this the study is founded on a historical, pedagogical and administrative context of the Brazilian educational system. Besides this the research deals with relevant concepts such as: leadership, ethics, democratic management, the role of the educational manager, models of management and guiding legislation for education of the country. The relevance of these concepts pervades the whole construction of this research and also demonstrates their efficacy and efficiency in the educational process. Finally, there is emphasis on the ideal management model that should be implanted in the teaching institution where the social and professional construction of the citizens are prioritized – the Instituto Federal de Educação [The Federal Institute of Education]. |
pt_BR |
dc.language.iso |
pt_BR |
pt_BR |
dc.publisher |
Faculdades EST |
pt_BR |
dc.relation.ispartofseries |
TMP;423 |
|
dc.rights |
Acesso Aberto |
pt_BR |
dc.subject |
Gestão Educacional |
pt_BR |
dc.subject |
Gestão Escolar |
pt_BR |
dc.subject |
Ética |
pt_BR |
dc.subject |
Liderança |
pt_BR |
dc.subject |
Educational Management |
en |
dc.subject |
School Management |
en |
dc.subject |
Ethics |
en |
dc.subject |
Leadership |
en |
dc.subject |
ÉTICA E GESTÃO |
pt_BR |
dc.title |
Gestão educacional pública: dos aspectos políticos e legais a uma proposta de gestão |
pt_BR |
dc.type |
Dissertação |
pt_BR |
dc.contributor.referee1 |
Klein, Remí |
|
dc.contributor.referee1Lattes |
http://lattes.cnpq.br/6363213953832880 |
pt_BR |
dc.description.resumo |
A presente pesquisa objetiva explanar um estudo acerca do trabalho, do perfil e das atribuições do gestor escolar. Para tanto, o estudo fundamenta-se em um contexto histórico, pedagógico e administrativo do sistema educacional brasileiro. Além disso, a pesquisa aborda conceitos relevantes como: liderança, ética, gestão democrática, papel do gestor educacional, modelos de gestão e a legislação norteadora da educação no país. A relevância destes conceitos perpassa toda a construção desta pesquisa e, também, demonstram sua eficácia e eficiência no processo educacional. Por fim, se enfatiza o modelo de gestão ideal que deve ser implantado na instituição de ensino onde se prioriza a construção social e profissional dos cidadãos - o Instituto Federal de Educação. |
pt_BR |
dc.publisher.country |
BR |
pt_BR |
dc.publisher.department |
Teologia |
pt_BR |
dc.publisher.program |
Programa de Teologia |
pt_BR |
dc.publisher.initials |
EST |
pt_BR |
dc.subject.cnpq |
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIA |
pt_BR |
dc.creator.Lattes |
http://lattes.cnpq.br/8174466435285373 |
pt_BR |
dc.contributor.advisor1 |
Reblin, Iuri Andréas |
|
dc.contributor.advisor1Lattes |
http://lattes.cnpq.br/4008773551065957 |
pt_BR |