Show simple item record

dc.creator Barcellos, Eliana Cristina Caporale
dc.date.accessioned 2016-10-18T17:00:19Z
dc.date.available 2016-10-18T17:00:19Z
dc.date.issued 2016-03-02
dc.identifier.uri http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/697
dc.description 114 p. : il. pt_BR
dc.description.abstract The public high school in Rio Grande do Sul has been the stage of much uneasiness and many uncertainties. As of 2012 a new pedagogical proposal has been implemented constituted by a polytechnic education with the goal of training students for the world of work. In spite of efforts to obtain a reduction in the indexes of repeating grades and of school dropout, the public school sees itself challenged by the difficulties with the methodological issues with regard to learning, imposed by a new modern paradigm which obligates one to have an attentive look at daily school life. The school as a space of building knowledge and of socialization can contribute to a holistic formation of young people, aiming at the promotion of just and ethical relations, as well as developing skills and competencies which are necessary for the current society which defines itself as multicultural and multi-religious. Faced with this context the importance of analyzing the management work becomes fundamental since the conduction of the activities carried out in the school space implies a broad vision of the pedagogical practices, of the peculiarities of the school, of the demands imposed by society and mainly, of the human dimension which is able to Interact, decide, motivate and articulate the educational process. The research presents a qualitative approach of an applied nature, which uses as support theoretical references, texts and articles of different authors on the chosen theme: Educational Management, as it contributes to an integrating education in the 21st century. pt_BR
dc.language.iso pt_BR pt_BR
dc.publisher Faculdades EST pt_BR
dc.rights Acesso Aberto pt_BR
dc.subject Crer pt_BR
dc.subject Aprender pt_BR
dc.subject Gerir pt_BR
dc.subject Diversidade cultural e religiosa pt_BR
dc.subject Believe en
dc.subject Learn en
dc.subject Manage en
dc.subject Cultural and religious diversity en
dc.subject RELIGIÃO E EDUCAÇÃO pt_BR
dc.title Crer aprender e gerir pt_BR
dc.type Dissertação pt_BR
dc.contributor.referee1 Klein, Remí
dc.contributor.referee1Lattes http://lattes.cnpq.br/6363213953832880 pt_BR
dc.contributor.referee2 Fritsch, Rosangela
dc.contributor.referee2Lattes http://lattes.cnpq.br/5203131170203547 pt_BR
dc.description.resumo A escola pública, Ensino Médio, do Rio Grande do Sul tem sido palco de muitas inquietações e incertezas. A partir de 2012, uma nova proposta pedagógica é implementada, constituída por um ensino politécnico, com o objetivo de formar educandos e educandas para o mundo do trabalho. Apesar de esforços para obter a redução dos índices de repetência e evasão escolar, a escola pública vê-se desafiada diante de dificuldades sobre questões metodológicas frente ao aprender, impostas por um novo paradigma moderno, que obriga um olhar atento ao cotidiano escolar. A escola como espaço de construção do conhecimento e de socialização pode contribuir para a formação integral de jovens, com vistas à promoção de relações justas e éticas, bem como desenvolver habilidades e competências necessárias para a sociedade atual, que se define multicultural e multirreligiosa. Frente a esse contexto, analisar a importância da ação gestora torna-se primordial, uma vez que conduzir as atividades realizadas no espaço escolar implica uma visão abrangente das práticas pedagógicas, das peculiaridades da escola e das exigências impostas pela sociedade e, principalmente, da dimensão humana, capaz de interagir, decidir, motivar e articular o processo educativo. A pesquisa apresenta uma abordagem qualitativa, de natureza aplicada, na qual utiliza como suporte as referências teóricas, textos e artigos de diferentes autores e autoras sobre o tema escolhido: Gestão Educacional, na medida em que ela contribui para uma educação integradora no século XXI. pt_BR
dc.publisher.country BR pt_BR
dc.publisher.department Teologia pt_BR
dc.publisher.program Programa de Teologia pt_BR
dc.publisher.initials EST pt_BR
dc.subject.cnpq CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIA pt_BR
dc.creator.Lattes http://lattes.cnpq.br/1820643948761119 pt_BR
dc.contributor.advisor1 Schaper, Valério Guilherme
dc.contributor.advisor1Lattes http://lattes.cnpq.br/3516948733028434 pt_BR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account