Faculdades EST Repository

Competências necessárias à formação e atuação psicopedagógica

Show simple item record

dc.creator Silva, Jairon Pinheiro da
dc.date.accessioned 2016-09-06T17:24:57Z
dc.date.available 2016-09-06T17:24:57Z
dc.date.issued 2016-01-04
dc.identifier.uri http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/647
dc.description 66 p. pt_BR
dc.description.abstract The goal of this production is to discuss the psycho-pedagogic work based on the application of the word competence. In this sense to think about the work of Psycho-pedagogy means to think about interventions that are able to interfere in the learning difficulties having as a greater presupposition the dominion of techniques and an ethical formation which is able to think about the human dimension in its complexity. Therefore it is necessary to discuss a formation that is guided not only by the dominion of the knowledge of the area but above all considers a professional experience which goes beyond, which has its foundations guided by a concern with the educational cause always respecting the learning subject and his/her context. pt_BR
dc.language.iso pt_BR pt_BR
dc.publisher Faculdades EST pt_BR
dc.relation.ispartofseries TMP;429
dc.rights Acesso Aberto pt_BR
dc.subject Atuação Psicopedagógica pt_BR
dc.subject Competência pt_BR
dc.subject Intervenções pt_BR
dc.subject Dificuldades de Aprendizagens pt_BR
dc.subject Sujeito Aprendente pt_BR
dc.subject Psycho-pedagogic Work en
dc.subject Competence en
dc.subject Interventions en
dc.subject Learning Difficulties en
dc.subject Learning Subject en
dc.subject ÉTICA E GESTÃO pt_BR
dc.title Competências necessárias à formação e atuação psicopedagógica pt_BR
dc.type Dissertação pt_BR
dc.contributor.referee1 Brandenburg, Laude Erandi
dc.contributor.referee1Lattes http://lattes.cnpq.br/2720814127433525 pt_BR
dc.description.resumo Esta produção tem como objetivo discutir a atuação psicopedagógica a partir da aplicação da palavra competência. Nesse sentido pensar na atuação da Psicopedagogia significa pensar em intervenções capazes de interferir nas dificuldades de aprendizagens tendo como pressuposto maior o domínio das técnicas e uma formação ética que seja capaz de pensar da dimensão humana em sua complexidade. Então é preciso discutir uma formação pautada não apenas no domínio dos conhecimentos da área, mas acima de tudo pensar numa vivência profissional que vai além, que tenha os seus fundamentos pautados em uma preocupação com a causa educativa respeitando sempre o sujeito aprendente e seu contexto. pt_BR
dc.publisher.country BR pt_BR
dc.publisher.department Teologia pt_BR
dc.publisher.program Programa de Teologia pt_BR
dc.publisher.initials EST pt_BR
dc.subject.cnpq CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIA pt_BR
dc.creator.Lattes http://lattes.cnpq.br/9052508908273688 pt_BR
dc.contributor.advisor1 Klein, Remí
dc.contributor.advisor1Lattes http://lattes.cnpq.br/6363213953832880 pt_BR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account