dc.creator |
Santos, Cleidiane Maurício dos |
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dc.date.accessioned |
2016-09-06T14:32:38Z |
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dc.date.available |
2016-09-06T14:32:38Z |
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dc.date.issued |
2016-05-23 |
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dc.identifier.uri |
http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/644 |
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dc.description |
112 p. |
pt_BR |
dc.description.abstract |
This study seeks to investigate to what measure the right to inclusive education has been fulfilled in the educational reality of the municipality of Valença/BA, having as reference the legal orientations of the last seven years, when, in 2008, the National Policy for Special Education in the Perspective of Inclusive Education was published. As the object of research, the focus was on the problematic which involves persons with intellectual deficiencies. It makes use of qualitative-quantitative research using as instruments for data collection the institutional registers made available: administrative documents, official documents found on Internet and cursive registers such as minutes and reports. It is based mainly on the analysis of documents in the collection of the Municipal Department of Education, besides bibliographic research. The data indicate that, although the municipality had taken on the challenge of school inclusion, putting into effect important Public Policies, there is a crisis of efficacy with regard to the guarantee of the fundamental rights of persons with intellectual deficiency so that these people may be truly included in the regular school. |
pt_BR |
dc.language.iso |
pt_BR |
pt_BR |
dc.publisher |
Faculdades EST |
pt_BR |
dc.relation.ispartofseries |
TMP;454 |
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dc.rights |
Acesso Aberto |
pt_BR |
dc.subject |
Direitos Humanos |
pt_BR |
dc.subject |
Educação Inclusiva |
pt_BR |
dc.subject |
Deficiência intelectual |
pt_BR |
dc.subject |
Políticas Públicas |
pt_BR |
dc.subject |
Human Rights |
en |
dc.subject |
Inclusive Education |
en |
dc.subject |
Intellectual Deficiency |
en |
dc.subject |
Public Policies |
en |
dc.subject |
EDUCAÇÃO COMUNITÁRIA COM INFÂNCIA E JUVENTUDE |
pt_BR |
dc.title |
Encontros e desencontros com a educação inclusiva no município de Valença-Bahia: um enfoque sobre os desafios enfrentados pela pessoa com deficiência intelectual |
pt_BR |
dc.type |
Dissertação |
pt_BR |
dc.contributor.referee1 |
Streck, Gisela Isolde Waechter |
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dc.contributor.referee1Lattes |
http://lattes.cnpq.br/390614469261947 |
pt_BR |
dc.description.resumo |
O presente estudo busca investigar em que medida o direito à educação inclusiva tem se concretizado na realidade educacional do município de Valença/BA, tendo por referência as orientações legais dos últimos sete anos, quando, em 2008, é publicada a Política Nacional de Educação Especial na Perspectiva da Educação Inclusiva. Como objeto de pesquisa, enfocou-se a problemática que envolve as pessoas com deficiência intelectual. Lança mão de pesquisa qualitativa-quantitativa, utilizando-se como instrumentos para a coleta de dados os registros institucionais disponibilizados: documentos administrativos, documentos oficiais hospedados na Internet e registros cursivos como atas e relatórios. Sustenta-se, sobretudo, na análise de documentos do acervo da Secretaria Municipal de Educação, além da pesquisa bibliográfica. Os dados indicam que, embora o município tenha assumido o desafio de promover a inclusão escolar, efetivando algumas Políticas Públicas importantes, existe uma crise de eficácia no que se refere à garantia de direitos fundamentais da pessoa com deficiência intelectual para que possa ser verdadeiramente incluída na escola regular. |
pt_BR |
dc.publisher.country |
BR |
pt_BR |
dc.publisher.department |
Teologia |
pt_BR |
dc.publisher.program |
Programa de Teologia |
pt_BR |
dc.publisher.initials |
EST |
pt_BR |
dc.subject.cnpq |
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIA |
pt_BR |
dc.creator.Lattes |
http://lattes.cnpq.br/4055100128777346 |
pt_BR |
dc.contributor.advisor1 |
Reblin, Iuri Andréas |
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dc.contributor.advisor1Lattes |
http://lattes.cnpq.br/4008773551065957 |
pt_BR |