Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/757
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorMercês, Rutiane Peixoto das-
dc.date.accessioned2017-06-09T19:42:23Z-
dc.date.available2017-06-09T19:42:23Z-
dc.date.issued2017-01-05-
dc.identifier.urihttp://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/757-
dc.description75 p.pt_BR
dc.description.abstractThis paper is a brief study of postulates referring to ethics with regard to the way it is constructed founded on theoretical postulates about the model of school management. That is why, in light of the ethical principles in the sense of demonstrating the possible existence of a better way to conduct a management guided by Christian values, since, in current times much is being said about values considering that they are not unchangeable, the first chapter deals primarily with some theoretical concepts which make reference to ethics in the perspective of authors who work with this theme. In turn, the second chapter deals with the ethical principles tied to the characterizations of the Christian values connected to spiritualized management. In this sense, we will also explain the Code of Ethics of Public Service – Single Legal Regime of the Civil Public Servants of the Direct Administration of the Authorities and Public Foundations of the State of Pará, Law 5810/1994, to give a foundation to the category of the public servants so necessary to the states. In this sense, the third chapter reflects about management in its multiple facets, and in a way that will be dealt with by the institutions as a field of useful knowledge for the development of the institution, although it is still necessary that the conceptual bases of management be established to trace out a methodological theoretical framework to deal with school management, a very necessary theme in the educational area. At the end, the fourth chapter occupies itself with the processes and methods of the research which was carried out through documental analysis which sustained this study and took place in two specific stages, which are, first: through a brief survey of the trajectory of the institution as well as an explanation of the referential marks; second: through the consideration of the analyzed trajectories and results so as to verify the conception of a model of school management as well as its effective bases.en
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherFaculdades ESTpt_BR
dc.relation.ispartofseriesTMP;496-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectÉTICA E GESTÃOpt_BR
dc.subjectGestãopt_BR
dc.subjectÉticapt_BR
dc.subjectValores Cristãospt_BR
dc.subjectManagementen
dc.subjectEthicsen
dc.subjectChristian Valuesen
dc.titleConcepção do modelo de gestão escolar à luz de princípios éticos baseados em valores cristãospt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.contributor.referee1Reblin, Iuri Andréas-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/4008773551065957pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho é um breve estudo de postulados referentes à ética, a respeito da maneira como ela é construída fundamentada nos postulados teóricos acerca do modelo de gestão escolar. Por isso, à luz dos princípios éticos, no sentido de demonstrar a possível existência de uma maneira de melhor conduzir uma gestão pautada em valores cristãos, uma vez que nos dias atuais muito se tem falado em valores posto que eles não sejam imutáveis, o primeiro capítulo aborda prioritariamente alguns conceitos teóricos que fazem referência à ética sob a luz de autores que se dobram sobre a temática. Por sua vez, no segundo capítulo abordam-se os princípios éticos vinculados às caracterizações dos valores cristãos ligados à gestão espiritualizada. Nesse sentido, explanaremos ainda o Código de Ética do Serviço Público - Regime Jurídico Único dos Servidores Públicos Civis da Administração Direta, das Autarquias e das Fundações Públicas do Estado do Pará, Lei 5810/1994, a fim de fundamentar a categoria dos servidores públicos tão necessários aos Estados. Nesse sentido, no terceiro capítulo reflete-se acerca da gestão em suas múltiplas facetas, e de forma a ser abordada pelas instituições como um campo de saber útil ao desenvolvimento da instituição, sendo necessário ainda que sejam estabelecidas as bases conceituais da gestão a fim de traçar um arcabouço teórico metodológico para tratar a gestão escolar, tema tão necessário no meio educacional. Por fim, o quarto capítulo se ocupa dos processos e métodos de pesquisa, a qual foi conduzida por intermédio de análise documental que sustentou o presente estudo e se deu em duas etapas específicas, a saber, a primeira: realizada por meio de um breve apanhado da trajetória da instituição, bem como uma explanação dos marcos referenciais; a segunda: realizada por meio da consideração dos percursos e resultados analisados a fim de averiguar a concepção do modelo de gestão escolar, bem como de suas bases efetivas.pt_BR
dc.publisher.countryBRpt_BR
dc.publisher.departmentTeologiapt_BR
dc.publisher.programPrograma de Teologiapt_BR
dc.publisher.initialsESTpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIApt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/4718125402119225pt_BR
dc.contributor.advisor1Schreiber, Dusan-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/5088882022022801pt_BR
Appears in Collections:Base de Teses e Dissertações da Faculdades EST

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
merces_rp_tmp496.pdfTexto completo283.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.