Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/666
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Estrela, Fellipe Ribeiro Pessoa | - |
dc.date.accessioned | 2016-09-22T13:38:22Z | - |
dc.date.available | 2016-09-22T13:38:22Z | - |
dc.date.issued | 2016-01-04 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/666 | - |
dc.description | 74 p. | pt_BR |
dc.description.abstract | The goal of this research is to study the relation between ethics and the process of evaluation of performance in a public teaching institution identifying the particularities of a public institution compared to the private. The work was divided into three chapters. The first presents a theoretical foundation for Performance Evaluation, analyzing how some authors deal with this instrument of management. The second deals with ethics and the ways it presents itself in the relations between people, between businesses and the relation between business and society, besides dealing with the Christian ethics and how it can make itself present in daily life and in the organizations. In the third chapter we will present the reality of a public teaching institution, more specifically, the Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Ceará (IFCE) [the Federal Institute of Education, Science and Technology of Ceará], presenting a contextualization and analyzing the process and the instruments of evaluation of their professors and technical-administrative workers. Finally, the final considerations and conclusions of the study will be presented taking into account the goals proposed at the beginning of this paper. | pt_BR |
dc.language.iso | pt_BR | pt_BR |
dc.publisher | Faculdades EST | pt_BR |
dc.relation.ispartofseries | TMP;425 | - |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Avaliação de Desempenho | pt_BR |
dc.subject | Ética | pt_BR |
dc.subject | Gestão | pt_BR |
dc.subject | Performance Evaluatioin | en |
dc.subject | Ethics | en |
dc.subject | Management | en |
dc.subject | ÉTICA E GESTÃO | pt_BR |
dc.title | Pressupostos éticos no exercício da avaliação de desempenho: um olhar a partir do IFCE | pt_BR |
dc.type | Dissertação | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Schreiber, Dusan | - |
dc.contributor.referee1Lattes | http://lattes.cnpq.br/5088882022022801 | pt_BR |
dc.description.resumo | Esta pesquisa teve como objetivo estudar a relação entre a ética e o processo de avaliação de desempenho em uma instituição pública de ensino identificando as particularidades da instituição pública frente à privada. O trabalho foi divido em três capítulos. O primeiro apresenta uma fundamentação teórica sobre Avaliação de Desempenho, analisando o que alguns autores abordam sobre este instrumento de gestão. O segundo aborda a ética, e as formas como ela se apresenta nas relações entre pessoas, entre empresas e a relação empresa-sociedade, além de abordar a ética cristã e como ela pode se fazer presente no dia a dia e nas organizações. No terceiro capítulo, apresentaremos a realidade de uma instituição pública de ensino mais especificamente do Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Ceará (IFCE), fazendo uma contextualização e analisando o processo e os instrumentos de avaliação dos seus docentes e servidores técnico-administrativos. Ao final, serão apresentadas as considerações e conclusões finais acerca do estudo levando-se em conta os objetivos propostos no início deste trabalho. | pt_BR |
dc.publisher.country | BR | pt_BR |
dc.publisher.department | Teologia | pt_BR |
dc.publisher.program | Programa de Teologia | pt_BR |
dc.publisher.initials | EST | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIA | pt_BR |
dc.contributor.advisor1 | Reblin, Iuri Andréas | - |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/4008773551065957 | pt_BR |
Appears in Collections: | Base de Teses e Dissertações da Faculdades EST |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
estrela_frp_tmp425.pdf | Texto completo | 1.47 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.