Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/264
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorSilva, Diana Lícia Guerra dos Santos
dc.date.accessioned2016-07-25T15:25:06Z-
dc.date.available2012-01-25
dc.date.available2016-07-25T15:25:06Z-
dc.date.issued2011-10-13
dc.identifier.citationSILVA, Diana Lícia Guerra dos Santos. O currículo escolar do Colégio Estadual Casa Jovem. 2011. 66 f. Dissertação (Mestrado em Teologia) - Faculdades EST, São Leopoldo, 2011.por
dc.identifier.urihttp://dspace.est.edu.br:8080/xmlui/handle/BR-SlFE/264-
dc.description.abstractWith the intensive discussions about the field of education and education in the city new debates have been raised and new possibilities for curricular elements have been listed in an attempt to build theoretical and conceptual process of the training curriculum in the field. These new elements are present, especially, the contextuality of the field and their specificities, and differentiation of the urban context, and ecological issues. Thus, this paper seeks to put in question the characterization of the State College Youth House (infrastructure, staff, school projects, teachers), its history and its projects in the formation of an institution steeped in peasant reality.eng
dc.formatapplication/pdfpor
dc.languageporpor
dc.publisherFaculdades ESTpor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectEducação no Campopor
dc.subjectPratica Pedagógicapor
dc.subjectCurrículopor
dc.subjectEDUCAÇÃO COMUNITÁRIA COM INFÂNCIA E JUVENTUDEpor
dc.subjectRural educationeng
dc.subjectPedagogical Practiceeng
dc.subjectCurriculumeng
dc.titleO currículo escolar do Colégio Estadual Casa Jovempor
dc.typeDissertaçãopor
dc.description.resumoCom as intensivas discussões a respeito da educação no campo e da educação na cidade, novos debates têm sido levantados e novas possibilidades de elementos curriculares têm sido elencadas, na tentativa de construção de bases teóricas e conceituais, ao processo de formação curricular no campo. Entre estes novos elementos estão presentes, principalmente, a contextualidade do campo e suas especificidades, e sua diferenciação do contexto urbano, além de questões ecológicas. Desta forma, o presente trabalho busca colocar em pauta a caracterização do Colégio Estadual Casa Jovem (infra-estrutura, funcionários, projetos escolares, professores), sua história e seus projetos na formação de uma instituição calcada na realidade campesina.por
dc.publisher.countryBRpor
dc.publisher.departmentTeologiapor
dc.publisher.programPrograma de Teologiapor
dc.publisher.initialsESTpor
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIApor
dc.contributor.advisor1Brandenburg, Laude Erandi
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2720814127433525por
Appears in Collections:Base de Teses e Dissertações da Faculdades EST

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
silva_dlgs_tmp190.PDF411.38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.