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dc.creatorSilva, Laura Franch Schmidt da-
dc.date.accessioned2019-10-10T21:47:25Z-
dc.date.available2019-10-10T21:47:25Z-
dc.date.issued1999-05-12-
dc.identifier.urihttp://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/1002-
dc.description384 p.pt_BR
dc.description.abstractThis work is an analysis of Brazilian Nursery Folk Songs aiming to discover the presence of the sacred in their texts. In the first part the elements of the following conjunctive concepts are examined: the Religious Experience of the Child, the Religious Potential of the Child, Infant faith, the Sacred, the Profane, Infant Religious Symbols and the Image of God. The second part is an analysis of the texts of the repertory of Nursery Folk Songs on the basis of an association between the above mentioned conjunctive concepts and the words / expressions employed in the 60 folk songs selected. In the third and last part a tripartite taxonomy is proposed, taken from the analysis itself, and with it, the author returns to the songs, seeking to answer to what measure the sacred is present in the text of the Brazilian Nursery Folk Songs.en
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherFaculdades ESTpt_BR
dc.relation.ispartofseriesTD;12-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectCanções folclóricas infantis brasileiraspt_BR
dc.subjectMusicapt_BR
dc.subjectSagradopt_BR
dc.subjectsacreden
dc.subjectBrazilian Children's Folk Songsen
dc.subjectMusicen
dc.titleO sagrado nas canções folclóricas Infantis brasileiraspt_BR
dc.typeTesept_BR
dc.contributor.referee1Deifelt, Wanda-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/4595912286718252pt_BR
dc.contributor.referee2Bobsin, Oneide-
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/9895594646147746pt_BR
dc.contributor.referee3Garcia, Rose Marie Reis-
dc.contributor.referee3Latteshttp://lattes.cnpq.br/5051765792614208pt_BR
dc.contributor.referee4Eggert, Edla-
dc.contributor.referee4Latteshttp://lattes.cnpq.br/8360909218928418pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho é uma análise das Canções Folclóricas Infantis Brasileiras, com vistas a constatar, em seus textos, a presença do sagrado. Na primeira parte, são examinados os elementos dos conjuntos-conceitos Experiência Religiosa da Criança, Potencial Religioso da Criança, Fé Infantil, Sagrado, Profano, Símbolos Religiosos Infantis e Imagem de Deus. Na segunda parte, está a análise dos textos do repertório folclórico infantil, com base numa associação entre os elementos dos conjuntos-conceitos acima referidos e as palavras / expressões empregadas nas 60 canções selecionadas. Na terceira e última parte, propõe-se uma Taxionomia Triádica extraída da própria análise realizada e, com ela, retoma-se às canções, buscando responder em que medida o sagrado se faz presente no texto das Canções Folclóricas Infantis Brasileiras.pt_BR
dc.publisher.countryBRpt_BR
dc.publisher.departmentTeologiapt_BR
dc.publisher.programPrograma de Teologiapt_BR
dc.publisher.initialsESTpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIApt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/6858886305291005pt_BR
dc.contributor.advisor1Daunis, Roberto Antonio-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/3640465805638538pt_BR
Appears in Collections:Base de Teses e Dissertações da Faculdades EST

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