Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/978
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorSantos, Deisy Christina Moreira-
dc.date.accessioned2019-06-10T19:30:56Z-
dc.date.available2019-06-10T19:30:56Z-
dc.date.issued2018-07-02-
dc.identifier.urihttp://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/978-
dc.description62 p.pt_BR
dc.description.abstractThis study has the perspective of discussing the importance of gender and sexuality issues in teacher training throughout the research I have done of documents from Unesco. Its general goal is to perceive how the gender and sexuality issues are or are not present in teacher training confronted with contemporaneous debates on these issues. We sought to verify the teacher’s role faced with the importance of the gender and sexuality issues in the school, through bibliographic research, and identify the academic actions of initial and continuing teacher training confronted with the relevance of the gender and sexuality issues. The methodology used was bibliographic research. Throughout the work the concepts of gender, sexuality, teacher training are analyzed. In conclusive terms, it is pointed out that there is a need that these issues be contemplated in teacher training, promoting openness to debate of these themes.en
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherFaculdades ESTpt_BR
dc.relation.ispartofseriesTMP;590-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectSexualidadept_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectGêneropt_BR
dc.subjectFormação docentept_BR
dc.subjectGenderen
dc.subjectSexualityen
dc.subjectEducationen
dc.subjectTeacher trainingen
dc.titleA importância das questões de gênero e sexualidade na formação docentept_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.contributor.referee1Reblin, Iuri Andréas-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/4008773551065957pt_BR
dc.contributor.referee2Eggert, Edla-
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/8360909218928418pt_BR
dc.description.resumoEste estudo tem como perspectiva argumentar a importância das questões de gênero e sexualidade na formação docente ao longo das pesquisas que fiz baseado nos documentos da Unesco. O seu objetivo geral foi o de perceber como as questões de gênero e sexualidade estão ou não presentes na formação docente diante de debates contemporâneos sobre essas questões. Buscou-se averiguar o papel docente mediante a importância das questões de gênero e sexualidade na escola por meio de pesquisa bibliográfica, identificar as ações acadêmicas da formação docente inicial e continuada frente à relevância das questões de gênero e sexualidade. A metodologia utilizada foi por meio da pesquisa bibliográfica. Ao longo do trabalho são analisados os conceitos gênero, sexualidade e na formação docente. Em termos conclusivos, indica-se a necessidade de que essas questões estejam contempladas na formação docente, promovendo uma abertura para o debate desses temas.pt_BR
dc.publisher.countryBRpt_BR
dc.publisher.departmentTeologiapt_BR
dc.publisher.programPrograma de Teologiapt_BR
dc.publisher.initialsESTpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIApt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/4687756898047665pt_BR
dc.contributor.advisor1Musskopf, Andre Sidnei-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/0540785104686451pt_BR
Appears in Collections:Base de Teses e Dissertações da Faculdades EST

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
santos_dcm_tmp590.pdfTexto completo pdf763.19 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons