Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/906
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorMilani, Lionel Soares-
dc.date.accessioned2018-10-22T18:07:54Z-
dc.date.available2018-10-22T18:07:54Z-
dc.date.issued2018-04-02-
dc.identifier.urihttp://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/906-
dc.description52 p.pt_BR
dc.description.abstractThis work will deal with pedagogy from a biblical perspective, alluding to the Evangelical ethical principles founded on the pedagogy of Jesus, which can be deduced from various biblical texts. The question to be asked is in what measure can his pedagogy collaborate toward a democratic school management of education which permits transforming the current values of society propitiating a change in the individuals and in society as a whole. The second part of the paper will occupy itself with the democratic management of education, questioning how the Christian ethical values, in spite of much time having passed already, can become current and be present in Brazilian education, so as to achieve the much desired transformation of society, recovering the main human values, which are the base of human formation.en
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherFaculdades ESTpt_BR
dc.relation.ispartofseriesTMP;569-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectÉTICA E GESTÃOpt_BR
dc.subjectPedagogiapt_BR
dc.subjectPedagogia de Jesuspt_BR
dc.subjectGestão democrática da educaçãopt_BR
dc.subjectVisão éticapt_BR
dc.subjectPedagogyen
dc.subjectPedagogy of Jesusen
dc.subjectDemocratic management of educationen
dc.subjectEthical perspectiveen
dc.titleA pedagogia de Jesus: uma visão ética para a gestão democráticapt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.contributor.referee1Schmitt, Flavio-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/4051638587142121pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho irá abordar a pedagogia numa perspectiva bíblica, fazendo alusão a princípios éticos evangélicos alicerçados na pedagogia de Jesus, que pode ser depreendida de diversos textos bíblicos. Perguntar-se-á em que medida sua pedagogia pode colaborar para uma gestão escolar democrática de educação que permita transformar os atuais valores da sociedade, propiciando uma mudança nos indivíduos e na sociedade como um todo. A segunda parte do trabalho vai se ocupar com a gestão democrática da educação, indagando como os valores éticos cristãos, apesar do tempo transcorrido, podem tornar-se atuais e estar presentes na educação brasileira, para que possa ser possível alcançar a tão almejada transformação da sociedade, resgatando os principais valores humanos, base da formação humana. A terceira contemplará princípios norteadores da pedagogia de Jesus aplicados à gestão democrática.pt_BR
dc.publisher.countryBRpt_BR
dc.publisher.departmentTeologiapt_BR
dc.publisher.programPrograma de Teologiapt_BR
dc.publisher.initialsESTpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIApt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/6705256580873552pt_BR
dc.contributor.advisor1Hoefelmann, Verner-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/8692969730711420pt_BR
Appears in Collections:Base de Teses e Dissertações da Faculdades EST

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
milani_ls_tmp569.pdfTexto completo373.68 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons