Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/891
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorRozique, Gilsa Rassen-
dc.date.accessioned2018-07-17T19:33:18Z-
dc.date.available2018-07-17T19:33:18Z-
dc.date.issued2018-01-22-
dc.identifier.urihttp://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/891-
dc.description68 p.pt_BR
dc.description.abstractThe goal of this paper was to discourse on “Teaching the Bible as a guiding instrument for children in situations of social vulnerability”, dealing with themes related to infancy, historical and pedagogical aspects, the vulnerability of childhood in Brazil and in Rondônia, as well as the child in the biblical context. It was done through bibliographic survey and reflections related to the experience of the researcher in Bible teaching for children and youth in situations of vulnerability. One sought to investigate, in this way, how Bible teaching can contribute to the wholistic development of children in situations of social vulnerability, with emphasis on Bible teaching outside and inside the Evangelical Church. Through this study, one observed that the concept of infancy has been transformed throughout history, with relevant advances, such as, for example, the creation of the Children’s and Adolescent’s Statute (ECA) in Brazil. However, the path is still long, mainly, for the children in situations of vulnerability. In this sense, Bible teaching can contribute to the full development of these children, being that family participation is of fundamental importance.en
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherFaculdades ESTpt_BR
dc.relation.ispartofseriesTMP;555-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEDUCAÇÃO COMUNITÁRIA COM INFÂNCIA E JUVENTUDEpt_BR
dc.subjectInfânciapt_BR
dc.subjectEnsino bíblicopt_BR
dc.subjectCrianças vulneráveispt_BR
dc.subjectInfancyen
dc.subjectBible teachingen
dc.subjectVulnerable childrenen
dc.titleO ensino bíblico como instrumento norteador para crianças em situação de vulnerabilidadept_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.contributor.referee1Gaede Neto, Rodolfo-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/8020748256904139pt_BR
dc.description.resumoEsse trabalho objetivou discorrer sobre “o ensino bíblico como instrumento norteador para crianças em situação de vulnerabilidade social”, sendo abordados temas relacionados à infância, aspectos históricos e pedagógicos, a vulnerabilidade da infância no Brasil e em Rondônia, bem como, a criança no contexto bíblico. Foi realizado por levantamento bibliográfico e feitas reflexões relacionadas à experiência da pesquisadora no ensino bíblico para crianças e jovens em situação de vulnerabilidade. Buscou-se investigar, dessa forma, como o ensino bíblico pode contribuir para o desenvolvimento integral de crianças em situação de vulnerabilidade social, com ênfase no ensino bíblico fora e dentro da Igreja Evangélica. Através desse estudo, observou-se que o conceito de infância se transformou no decorrer da história, com relevantes avanços, como, por exemplo, a criação do Estatuto da Criança e do Adolescente (ECA), no Brasil. Entretanto, o caminho ainda é longo, principalmente, para as crianças em situação de vulnerabilidade. Nesse sentido, o ensino bíblico pode contribuir no desenvolvimento integral dessas crianças, sendo a participação familiar de fundamental importância.pt_BR
dc.publisher.countryBRpt_BR
dc.publisher.departmentTeologiapt_BR
dc.publisher.programPrograma de Teologiapt_BR
dc.publisher.initialsESTpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIApt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/7107817467227106pt_BR
dc.contributor.advisor1Brandenburg, Laude Erandi-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2720814127433525pt_BR
Appears in Collections:Base de Teses e Dissertações da Faculdades EST

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
rosique_gr_tmp555.pdfTexto completo647.96 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons