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dc.creatorViva, Marco Aurélio de Andrade-
dc.date.accessioned2018-07-17T18:27:20Z-
dc.date.available2018-07-17T18:27:20Z-
dc.date.issued2018-03-07-
dc.identifier.urihttp://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/888-
dc.description99 p.pt_BR
dc.description.abstractThe new information and communication technologies, which drive social transformations, have significantly modified the relationships in the educational environment. This context, especially social, contextualizes the subject of the present research, ethics and management in distance higher education, which approached management perspectives in the educational process with a view to the ethical problems or risks observed in its current dynamics. In the scenario of expansion of educational modalities at a distance, the concern arising from the presuppositions of contemporary ethics emerges permeated by facts that point to the risks and probable damages derived from the massification of education, leveraged by a new form of social interaction, ruled, then, by the renewable technologies of information and communication, a problematic reinforced by the prevalence of a private institutional organization over a public institutional organization. To do so, the research approach sought to analyze pragmatic aspects of management that could inhibit more effectively, efficiently and with greater accountability the ethical deviations in the administration of higher education courses in the distance modality. All this through a basic research, with a qualitative treatment, with explanatory character, predominated by bibliographic and documentary research techniques. Therefore, from the fateful existence to the hypothesis of the incidence of problems in the management of higher e-learning courses, irregularities generally observed in the conduct of the expansion of institutions, delimited by ethical deviations linked to conflicts of interest, the main consideration of the present investigation concentrated its focus on the indication of the use of a management of a more pragmatic nature through what is known as compliance.en
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherFaculdades ESTpt_BR
dc.relation.ispartofseriesTMP;567-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectÉTICA E GESTÃOpt_BR
dc.subjectÉticapt_BR
dc.subjectGestãopt_BR
dc.subjectEducação à distânciapt_BR
dc.subjectÉtica contemporâneapt_BR
dc.subjectPragmatismopt_BR
dc.subjectEthicsen
dc.subjectManagementen
dc.subjectDistance educationen
dc.subjectContemporary ethicsen
dc.subjectPragmatismen
dc.subjectComplianceen
dc.subjectCompliancept_BR
dc.titleÉtica e gestão na educação superior à distância: o uso do compliance como dispositivo de controle de riscospt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.contributor.referee1Reblin, Iuri Andréas-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/4008773551065957pt_BR
dc.description.resumoAs novas tecnologias de informação e comunicação, propulsoras das transformações sociais, têm modificado significativamente as relações no ambiente educacional. Essa conjuntura, sobretudo social, contextualiza o tema objeto da presente pesquisa, ética e gestão na educação superior a distância, o qual abordou perspectivas de gestão no processo educacional com vistas aos problemas ou riscos éticos observados em sua dinâmica atual. No cenário de expansão das modalidades educacionais à distância, a preocupação oriunda de pressupostos da ética contemporânea emerge permeio a fatos que apontam para os riscos e prováveis danos e prejuízos derivados da massificação da educação alavancados por uma nova forma de interação social, pautada, então, pelas renováveis tecnologias da informação e comunicação, uma problemática reforçada pela prevalência de uma organização institucional privada sobre a pública. Para tanto, a abordagem de pesquisa buscou analisar aspectos pragmáticos de gestão que pudessem inibir de forma mais eficaz, eficiente e com maior responsabilização os desvios éticos na administração de cursos de educação superior na modalidade a distância. Isso tudo através de uma pesquisa básica, com um tratamento qualitativo, de caráter explicativo, predominada por técnicas de pesquisa bibliográfica e documental. Logo, desde a existência fatídica até a hipótese de incidência de problemas na gestão de cursos superiores de educação a distância, irregularidades em geral constatadas na condução da expansão das instituições, delimitadas por desvios éticos vinculados a conflitos de interesses, a principal consideração da presente investigação concentrou seu foco na indicação do uso de uma gestão de caráter mais pragmático por meio basicamente do que se conhece por compliance.pt_BR
dc.publisher.countryBRpt_BR
dc.publisher.departmentTeologiapt_BR
dc.publisher.programPrograma de Teologiapt_BR
dc.publisher.initialsESTpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIApt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/5063621254399630pt_BR
dc.contributor.advisor1Schaper, Valério Guilherme-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/3516948733028434pt_BR
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