Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/82
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Fagundes, Antonio Ribeiro | |
dc.date.accessioned | 2016-07-25T15:15:42Z | - |
dc.date.available | 2009-10-08 | |
dc.date.available | 2016-07-25T15:15:42Z | - |
dc.date.issued | 2009-07-02 | |
dc.identifier.citation | FAGUNDES, Antonio Ribeiro. Gestão democrática: uma análise a partir de elementos da obra pedagógica de Paulo Freire. 2009. 65 f. Dissertação (Mestrado em Teologia) - Faculdades EST, São Leopoldo, 2009. | por |
dc.identifier.uri | http://dspace.est.edu.br:8080/xmlui/handle/BR-SlFE/82 | - |
dc.description.abstract | The Democratic Administration is a struggle and conquest process, which has its main links for its execution in dialogue and in political conscience. It falls to the educator to be a promoter of critical sense. It is also necessary to understand that the Democratic Administration is not just pedagogic making. Such proposal should be understood in a wider way, which means, in the perspective of human being participation before an entire systemic reality, considering that transformation, participation and education constitute an inseparable trilogy. | eng |
dc.format | application/pdf | por |
dc.language | por | por |
dc.publisher | Faculdades EST | por |
dc.rights | Acesso Aberto | por |
dc.subject | Educação | por |
dc.subject | Transformação | por |
dc.subject | Luta e conquista | por |
dc.subject | Gestão Democrática | por |
dc.subject | Education | eng |
dc.subject | Transformation | eng |
dc.subject | Struggle and conquest | eng |
dc.subject | Democratic Administration | eng |
dc.subject | EDUCAÇÃO COMUNITÁRIA | por |
dc.title | Gestão democrática: uma análise a partir de elementos da obra pedagógica de Paulo Freire | por |
dc.type | Dissertação | por |
dc.contributor.advisor-co1 | Klein, Remi | |
dc.contributor.advisor-co1Lattes | http://lattes.cnpq.br/6363213953832880 | por |
dc.description.resumo | A Gestão Democrática é um processo de luta e conquista, o qual tem no diálogo e na consciência política seus principais elos para sua efetivação. Cabe ao educador ser um promotor do senso crítico. É preciso também entender que, ao se falar em Gestão Democrática, não se trata apenas do fazer pedagógico. Tal proposta deve ser entendida de forma mais ampla, isto é, na perspectiva da participação do ser humano diante de toda uma realidade sistêmica, posto que transformação, participação e educação constituem uma trilogia inseparável. | por |
dc.publisher.country | BR | por |
dc.publisher.department | Teologia | por |
dc.publisher.program | Programa de Teologia | por |
dc.publisher.initials | EST | por |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIA | por |
dc.creator.Lattes | http://lattes.cnpq.br/3434536532231864 | por |
dc.contributor.advisor1 | Zwetsch, Roberto Ervino | |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/8795910334550225 | por |
Appears in Collections: | Base de Teses e Dissertações da Faculdades EST |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fagundes_ar_tmp59.pdf | 343.64 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.