Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/82
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorFagundes, Antonio Ribeiro
dc.date.accessioned2016-07-25T15:15:42Z-
dc.date.available2009-10-08
dc.date.available2016-07-25T15:15:42Z-
dc.date.issued2009-07-02
dc.identifier.citationFAGUNDES, Antonio Ribeiro. Gestão democrática: uma análise a partir de elementos da obra pedagógica de Paulo Freire. 2009. 65 f. Dissertação (Mestrado em Teologia) - Faculdades EST, São Leopoldo, 2009.por
dc.identifier.urihttp://dspace.est.edu.br:8080/xmlui/handle/BR-SlFE/82-
dc.description.abstractThe Democratic Administration is a struggle and conquest process, which has its main links for its execution in dialogue and in political conscience. It falls to the educator to be a promoter of critical sense. It is also necessary to understand that the Democratic Administration is not just pedagogic making. Such proposal should be understood in a wider way, which means, in the perspective of human being participation before an entire systemic reality, considering that transformation, participation and education constitute an inseparable trilogy.eng
dc.formatapplication/pdfpor
dc.languageporpor
dc.publisherFaculdades ESTpor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectEducaçãopor
dc.subjectTransformaçãopor
dc.subjectLuta e conquistapor
dc.subjectGestão Democráticapor
dc.subjectEducationeng
dc.subjectTransformationeng
dc.subjectStruggle and conquesteng
dc.subjectDemocratic Administrationeng
dc.subjectEDUCAÇÃO COMUNITÁRIApor
dc.titleGestão democrática: uma análise a partir de elementos da obra pedagógica de Paulo Freirepor
dc.typeDissertaçãopor
dc.contributor.advisor-co1Klein, Remi
dc.contributor.advisor-co1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6363213953832880por
dc.description.resumoA Gestão Democrática é um processo de luta e conquista, o qual tem no diálogo e na consciência política seus principais elos para sua efetivação. Cabe ao educador ser um promotor do senso crítico. É preciso também entender que, ao se falar em Gestão Democrática, não se trata apenas do fazer pedagógico. Tal proposta deve ser entendida de forma mais ampla, isto é, na perspectiva da participação do ser humano diante de toda uma realidade sistêmica, posto que transformação, participação e educação constituem uma trilogia inseparável.por
dc.publisher.countryBRpor
dc.publisher.departmentTeologiapor
dc.publisher.programPrograma de Teologiapor
dc.publisher.initialsESTpor
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIApor
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/3434536532231864por
dc.contributor.advisor1Zwetsch, Roberto Ervino
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/8795910334550225por
Appears in Collections:Base de Teses e Dissertações da Faculdades EST

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fagundes_ar_tmp59.pdf343.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.