Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/762
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorCâmara, Ana Lúcia Ferreira-
dc.date.accessioned2017-07-06T19:14:09Z-
dc.date.available2017-07-06T19:14:09Z-
dc.date.issued2017-01-18-
dc.identifier.urihttp://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/762-
dc.description70 p. il.pt_BR
dc.description.abstractThe theme of this thesis is music as a form of praising and adoring God in the context of the Assembly of God Evangelical Church. The main goal is to analyze how music is used in the adoration of God in the Assembly of God. Through bibliographic research, one briefly contextualizes the history of the Assembly of God and its characteristics of orality and music. The tension between the tradition and the modernization of the Assembly of God causes one to reflect about music in the church, in the worship liturgy and, as ministry, in the activities in other spaces. Given the importance of music in the adoration and praise of God, one verifies, through the Project “Builders of Christian Art” in the Assembly of God in the Amazon, the need to invest in musical formation. This musical formation gains greater backing when one observes that music is not always used for a real and effective relation with the Sacred, but with the goal of proselytism, marketing or for the phonographic market. With the Sacred one establishes an experiential relation. This relation can be through music which awakens emotions and feelings.en
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherFaculdades ESTpt_BR
dc.relation.ispartofseriesTMP;495-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectÉTICA E GESTÃOpt_BR
dc.subjectAssembleia de Deuspt_BR
dc.subjectMúsicapt_BR
dc.subjectAdoraçãopt_BR
dc.subjectLouvorpt_BR
dc.subjectSagradopt_BR
dc.subjectEvangelizaçãopt_BR
dc.subjectAssembly of Goden
dc.subjectMusicen
dc.subjectAdorationen
dc.subjectPraiseen
dc.subjectSacreden
dc.subjectEvangelizationen
dc.titleA música e a adoração a Deus na Igreja Evangélica Assembleia de Deuspt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.contributor.referee1Reblin, Iuri Andréas-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/4008773551065957pt_BR
dc.description.resumoA dissertação tem como tema a música enquanto forma de louvor e adoração a Deus no contexto da Igreja Evangélica Assembleia de Deus. O objetivo principal é analisar como se dá a utilização da música na adoração a Deus na Assembleia de Deus. Através de pesquisa bibliográfica, contextualiza-se brevemente a histórica da Assembleia de Deus e as suas características da oralidade e da música. A tensão entre a tradição e a modernização na Assembleia de Deus faz refletir sobre a música na igreja, na liturgia do culto e, enquanto ministério, nas atividades em outros espaços. Dada a importância da música para a adoração e para o louvor a Deus, verifica-se, através do projeto “Construtores da Arte Cristã” na Assembleia de Deus no Amazonas, a necessidade de investir na formação musical. Essa formação musical ganha maior respaldo quando se constata que a música nem sempre é utilizada para uma relação real e efetiva com o Sagrado, mas com os objetivos do proselitismo, marketing ou mercado fonográfico. Com o Sagrado se estabelece uma relação de vivência. Essa relação pode ser através da música que desperta emoções e sentimentos.pt_BR
dc.publisher.countryBRpt_BR
dc.publisher.departmentTeologiapt_BR
dc.publisher.programPrograma de Teologiapt_BR
dc.publisher.initialsESTpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIApt_BR
dc.contributor.advisor1Adam, Júlio Cézar-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/1768006061329443pt_BR
Appears in Collections:Base de Teses e Dissertações da Faculdades EST

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
câmara_alf_tmp495.pdfTexto completo1.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.