Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/741
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorCerveira, Mirian Rejane Flores-
dc.date.accessioned2017-04-04T13:43:10Z-
dc.date.available2017-04-04T13:43:10Z-
dc.date.issued2017-01-03-
dc.identifier.urihttp://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/741-
dc.description148 p. : il.pt_BR
dc.description.abstractThe goal of this paper is to verify how the existence of inter-religious dialog is perceived in a school in the municipality of Sapucaia do Sul. Many pedagogical interventions were carried out in order to identify the religions present in the life of the students, to investigate the occurrence of inter-religious dialog among the students of the school, to perceive if there is respect toward inter-religious dialog during the Religious Education classes and other curricular components and to observe the perception of the students with regard to the promotion of inter-religious dialog in actions of the directive team and the teaching staff. This research was carried out with students from the 6th to the 9th grades in the municipal network of education of Sapucaia do Sul, RS, during the Religious Education class periods.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherFaculdades ESTpt_BR
dc.relation.ispartofseriesTM;326-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectRELIGIÃO E EDUCAÇÃOpt_BR
dc.subjectDiálogo inter-Religiosopt_BR
dc.subjectAlteridadept_BR
dc.subjectDiversidadept_BR
dc.subjectInter-religious dialogen
dc.subjectOthernessen
dc.subjectDiversityen
dc.titleO desvendar da mandala religiosa, através do diálogo inter-religiosopt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.contributor.referee1Brandenburg, Laude Erandi-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2720814127433525pt_BR
dc.contributor.referee2Dick, Hilário Henrique-
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/3645464062457284pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho tem por objetivo verificar como é percebida pelos alunos a existência do diálogo inter-religioso em uma escola do Município de Sapucaia do Sul. Foram realizadas várias intervenções pedagógicas, a fim de identificar as religiões presentes na vida dos alunos, investigar a ocorrência de diálogo inter-religioso entre os alunos na escola, perceber se há o respeito ao diálogo inter-religioso durante as aulas de Ensino Religioso e demais componentes curriculares e observar a percepção dos alunos em relação à promoção do diálogo inter-religioso em ações da equipe diretiva e do corpo docente. Essa pesquisa foi realizada com alunos do 6º ao 9º anos da rede municipal de educação de Sapucaia do Sul, RS, em períodos de aulas de Ensino Religioso.pt_BR
dc.publisher.countryBRpt_BR
dc.publisher.departmentTeologiapt_BR
dc.publisher.programPrograma de Teologiapt_BR
dc.publisher.initialsESTpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIApt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/5893848391195519pt_BR
dc.contributor.advisor1Klein, Remí-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6363213953832880pt_BR
Appears in Collections:Base de Teses e Dissertações da Faculdades EST

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cerveira_mrf_tm326.pdfTexto completo3.67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.