Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/726
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorSilva Neto, José Gomes da-
dc.date.accessioned2017-03-24T15:17:47Z-
dc.date.available2017-03-24T15:17:47Z-
dc.date.issued2017-01-05-
dc.identifier.urihttp://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/726-
dc.description82 p.pt_BR
dc.description.abstractThis study analyzed school registers of children and adolescents situated in the school context. The goal of the research consisted in getting to know the different realities related to violence practiced against children and adolescents as well as the violence between the students themselves. It was necessary to deal with the different concepts of violence existent in the literature, as well as deal with the contextualization of the family institution and new changes within the family in contemporaneity, challenging, more and more, the school institution and the State itself in the fulfillment of the laws and responsibilities toward sons and daughters in situations of vulnerability. The documental method was used, with registers of individual cases in two private schools, situated in the Federal District. The violence observed in the respective documents pointed to various factors which motivated it, mainly the irresponsibility of many fathers and mothers, distant from caring for their children. In this sense the role of the school is essential for guaranteeing the rights foreseen in law, specifically the Statute of the Child and Adolescent.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherFaculdades ESTpt_BR
dc.relation.ispartofseriesTMP;478-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectCriançaspt_BR
dc.subjectAdolescentespt_BR
dc.subjectViolênciapt_BR
dc.subjectFamíliapt_BR
dc.subjectEscolapt_BR
dc.subjectChildrenen
dc.subjectAdolescentsen
dc.subjectViolenceen
dc.subjectFamilyen
dc.subjectSchoolen
dc.subjectEDUCAÇÃO COMUNITÁRIA COM INFÂNCIA E JUVENTUDEpt_BR
dc.titleViolência contra crianças e adolescentes: uma análise a partir do contexto escolarpt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.contributor.referee1Streck, Gisela Isolde Waechter-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/390614469261947pt_BR
dc.description.resumoEste estudo analisou registros escolares de crianças e adolescentes situados no contexto escolar. O objetivo da pesquisa consistiu em conhecer as diferentes realidades no que concerne à violência praticada contra crianças e adolescentes, bem como a violência entre os/as próprios/as estudantes. Foi necessário abordar os diferentes conceitos de violência existentes na literatura, assim como uma contextualização da instituição família e as novas mudanças em seu interior na contemporaneidade, desafiando, cada vez mais, a instituição escolar e o próprio Estado no cumprimento das leis e responsabilidade com os filhos e as filhas em situações de vulnerabilidade. Utilizou-se o método documental, com registros de casos individuais em duas escolas de ensino privado, situadas no Distrito Federal. A violência constatada nos respectivos documentos apontou vários fatores que a motivaram, principalmente a irresponsabilidade de muitos pais e mães, alheios/as aos cuidados com os/as seus/suas filhos/as. Nesse sentido, o papel da escola é essencial para a garantia dos direitos previstos em lei, especificamente o Estatuto da Criança e Adolescente.pt_BR
dc.publisher.countryBRpt_BR
dc.publisher.departmentTeologiapt_BR
dc.publisher.programPrograma de Teologiapt_BR
dc.publisher.initialsESTpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIApt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/2890551478155550pt_BR
dc.contributor.advisor1Musskopf, Andre Sidnei-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/0540785104686451pt_BR
Appears in Collections:Base de Teses e Dissertações da Faculdades EST

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
silva_neto_jg_tmp478.pdfTexto completo1.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.