Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/697
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorBarcellos, Eliana Cristina Caporale-
dc.date.accessioned2016-10-18T17:00:19Z-
dc.date.available2016-10-18T17:00:19Z-
dc.date.issued2016-03-02-
dc.identifier.urihttp://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/697-
dc.description114 p. : il.pt_BR
dc.description.abstractThe public high school in Rio Grande do Sul has been the stage of much uneasiness and many uncertainties. As of 2012 a new pedagogical proposal has been implemented constituted by a polytechnic education with the goal of training students for the world of work. In spite of efforts to obtain a reduction in the indexes of repeating grades and of school dropout, the public school sees itself challenged by the difficulties with the methodological issues with regard to learning, imposed by a new modern paradigm which obligates one to have an attentive look at daily school life. The school as a space of building knowledge and of socialization can contribute to a holistic formation of young people, aiming at the promotion of just and ethical relations, as well as developing skills and competencies which are necessary for the current society which defines itself as multicultural and multi-religious. Faced with this context the importance of analyzing the management work becomes fundamental since the conduction of the activities carried out in the school space implies a broad vision of the pedagogical practices, of the peculiarities of the school, of the demands imposed by society and mainly, of the human dimension which is able to Interact, decide, motivate and articulate the educational process. The research presents a qualitative approach of an applied nature, which uses as support theoretical references, texts and articles of different authors on the chosen theme: Educational Management, as it contributes to an integrating education in the 21st century.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherFaculdades ESTpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectCrerpt_BR
dc.subjectAprenderpt_BR
dc.subjectGerirpt_BR
dc.subjectDiversidade cultural e religiosapt_BR
dc.subjectBelieveen
dc.subjectLearnen
dc.subjectManageen
dc.subjectCultural and religious diversityen
dc.subjectRELIGIÃO E EDUCAÇÃOpt_BR
dc.titleCrer aprender e gerirpt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.contributor.referee1Klein, Remí-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6363213953832880pt_BR
dc.contributor.referee2Fritsch, Rosangela-
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/5203131170203547pt_BR
dc.description.resumoA escola pública, Ensino Médio, do Rio Grande do Sul tem sido palco de muitas inquietações e incertezas. A partir de 2012, uma nova proposta pedagógica é implementada, constituída por um ensino politécnico, com o objetivo de formar educandos e educandas para o mundo do trabalho. Apesar de esforços para obter a redução dos índices de repetência e evasão escolar, a escola pública vê-se desafiada diante de dificuldades sobre questões metodológicas frente ao aprender, impostas por um novo paradigma moderno, que obriga um olhar atento ao cotidiano escolar. A escola como espaço de construção do conhecimento e de socialização pode contribuir para a formação integral de jovens, com vistas à promoção de relações justas e éticas, bem como desenvolver habilidades e competências necessárias para a sociedade atual, que se define multicultural e multirreligiosa. Frente a esse contexto, analisar a importância da ação gestora torna-se primordial, uma vez que conduzir as atividades realizadas no espaço escolar implica uma visão abrangente das práticas pedagógicas, das peculiaridades da escola e das exigências impostas pela sociedade e, principalmente, da dimensão humana, capaz de interagir, decidir, motivar e articular o processo educativo. A pesquisa apresenta uma abordagem qualitativa, de natureza aplicada, na qual utiliza como suporte as referências teóricas, textos e artigos de diferentes autores e autoras sobre o tema escolhido: Gestão Educacional, na medida em que ela contribui para uma educação integradora no século XXI.pt_BR
dc.publisher.countryBRpt_BR
dc.publisher.departmentTeologiapt_BR
dc.publisher.programPrograma de Teologiapt_BR
dc.publisher.initialsESTpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIApt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/1820643948761119pt_BR
dc.contributor.advisor1Schaper, Valério Guilherme-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/3516948733028434pt_BR
Appears in Collections:Base de Teses e Dissertações da Faculdades EST

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
barcellos_ecc_tm314.pdfTexto completo1.46 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.