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http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/687
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
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dc.creator | Farias, Joseane Silva | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-05T17:59:42Z | - |
dc.date.available | 2016-10-05T17:59:42Z | - |
dc.date.issued | 2016-01-04 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/687 | - |
dc.description | 86 p. | pt_BR |
dc.description.abstract | This research presents the concern of how to include children with Down Syndrome in the public schools of the Municipality of Valença in Bahia. It makes an analysis of the curriculum and of the impacts of the public policies, it conceptualizes inclusion and integration, it does not restrict itself solely to the problem but also contemplates the difficulties confronted, the attitudes with regard to the families, their feelings, the lack of formation of the teachers and the lack of physical structure to receive these children. It is based on a bibliographic research using books and documents. In regard to the legal aspects, the following laws are presented, among others: the LDBEN; Law 4.024/61, Law 5.692/71, Salamanca Declaration, Law 9.394/96, PNE, Resolution CNE/CEB nº 2/2001. For the theoretical base we present: Mantoan (1997), Beyer (2006), Mazzotta (1996), Sassaki (2008), Voivodic (2004). The research is structured in three chapters: in the first – the Laws which give foundation for inclusion, the second – the theme in general lines and the third – the issues of inclusion of persons with Down Syndrome. | pt_BR |
dc.language.iso | pt_BR | pt_BR |
dc.publisher | Faculdades EST | pt_BR |
dc.relation.ispartofseries | TMP;421 | - |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Educação Inclusiva | pt_BR |
dc.subject | Escola | pt_BR |
dc.subject | Síndrome de Down | pt_BR |
dc.subject | Inclusive Education | en |
dc.subject | School | en |
dc.subject | Down Syndrome | en |
dc.subject | EDUCAÇÃO COMUNITÁRIA COM INFÂNCIA E JUVENTUDE | pt_BR |
dc.title | Educação especial: as principais dificuldades enfrentadas pelas escolas para incluir crianças com Síndrome de Down no processo de formação, dentro de um currículo sistematizado | pt_BR |
dc.type | Dissertação | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Silva, Laura Franch Schmidt da | - |
dc.contributor.referee1Lattes | http://lattes.cnpq.br/6858886305291005 | pt_BR |
dc.description.resumo | Esta pesquisa apresenta a inquietação de como incluir crianças com Síndrome de Down nas escolas públicas do Município de Valença-Bahia. Faz análise do currículo e dos reflexos das políticas públicas, conceitua inclusão e integração, não se restringe apenas à problemática, mas contempla as dificuldades enfrentadas, as atitudes que concernem às famílias, seus sentimentos, o despreparo dos docentes e a falta de estrutura física para receber essas crianças. Está pautada na perspectiva da pesquisa bibliográfica, fazendo uso de livros e documentos. Em relação às questões legais, são apresentadas a LDBEN; Lei 4.024/61, Lei 5.692/71, Declaração de Salamanca, Lei 9.394/96, PNE, Resolução CNE/CEB nº 2/2001, dentre outros. No embasamento teórico apresentamos: Mantoan (1997), Beyer (2006), Mazzotta (1996), Sassaki (2008), Voivodic (2004). A pesquisa está estruturada em três capítulos: no I - as Leis que amparam a Inclusão, o II - a temática em linhas gerais e o III - as questões da inclusão da pessoa com Síndrome de Down. | pt_BR |
dc.publisher.country | BR | pt_BR |
dc.publisher.department | Teologia | pt_BR |
dc.publisher.program | Programa de Teologia | pt_BR |
dc.publisher.initials | EST | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIA | pt_BR |
dc.contributor.advisor1 | Streck, Gisela Isolde Waechter | - |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/390614469261947 | pt_BR |
Appears in Collections: | Base de Teses e Dissertações da Faculdades EST |
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