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dc.creatorNunes, Maria Izabel-
dc.date.accessioned2016-09-27T14:52:46Z-
dc.date.available2016-09-27T14:52:46Z-
dc.date.issued2016-01-04-
dc.identifier.urihttp://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/674-
dc.description83 p.pt_BR
dc.description.abstractOne lives in a context where the expression “transformation” is called into question and it was in thinking of this reality that the interest emerged to talk about the issue of teacher formation in the initial years, called “pedagogue”. How will this professional corroborate in this procedure which today ravages all of society with only an initial formation? Then, based on this reflection the question was presented about how this teacher is being formed in the interface of theory and practice and how this can meet the real needs? So, for better comprehension, various authors were researched, research was done on various curricular matrixes of Pedagogy programs and, alongside, was the question how is the offer of theory and practice in the reality of the classroom. The theoretical studies which take place in the initial formation do not propitiate conditions which favor the occurrence of practice in the real work field of the pedagogue. And, to give a precise and objective answer, a rich bibliographic research was used with the intention of analyzing and comprehending in an efficient and sustainable way what the appropriate procedure is to obtain a transforming praxis already during the initial formation as well as in the continued formation. It is believed that from this teacher formation this much dreamed of transformation in Brazilian education will be able to occur.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherFaculdades ESTpt_BR
dc.relation.ispartofseriesTMP;426-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectTransformaçãopt_BR
dc.subjectFormação Docentept_BR
dc.subjectFormação Inicialpt_BR
dc.subjectTeoria e Práticapt_BR
dc.subjectFormação Continuadapt_BR
dc.subjectTransformationen
dc.subjectTeacher Formationen
dc.subjectInitial Formationen
dc.subjectContinued Formationen
dc.subjectTheory and Practiceen
dc.subjectÉTICA E GESTÃOpt_BR
dc.titleA formação docente em curso de pedagogia na interface entre teoria e práticapt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.contributor.referee1Brandenburg, Laude Erandi-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2720814127433525pt_BR
dc.description.resumoVive-se num contexto onde se traz à baila a expressão “transformação” e foi pensando em prol dessa realidade que se despertou o interesse em falar sobre a questão da formação do professor dos anos iniciais, chamado “pedagogo”. Como esse profissional irá corroborar nesse procedimento que hoje assola toda a sociedade, com apenas a formação inicial? Então, a partir desta reflexão fez-se a indagação sobre como esse docente está sendo formado na interface da teoria e prática e que possa vir de encontro a real necessidade? E, para melhor compreensão, pesquisou-se em vários autores, realizou-se pesquisas em diversas matrizes curriculares dos cursos de Pedagogia e ademais como está a oferta de teoria e prática na realidade da sala de aula. Os estudos teóricos que ocorrem na formação inicial não proporcionam condições que favoreçam para que a prática ocorra no campo real de atuação do pedagogo. E, para dar uma resposta precisa e objetiva, utilizou-se uma rica pesquisa bibliográfica, na intenção de analisar e compreender de forma eficaz e sustentável qual o procedimento cabível para a obtenção da práxis transformadora a partir da formação inicial e também continuada. Acredita-se que a partir da formação docente será possível ocorrer essa tão sonhada transformação na educação brasileira.pt_BR
dc.publisher.countryBRpt_BR
dc.publisher.departmentTeologiapt_BR
dc.publisher.programPrograma de Teologiapt_BR
dc.publisher.initialsESTpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIApt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/1327040344141732pt_BR
dc.contributor.advisor1Klein, Remí-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6363213953832880pt_BR
Appears in Collections:Base de Teses e Dissertações da Faculdades EST

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