Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/647
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorSilva, Jairon Pinheiro da-
dc.date.accessioned2016-09-06T17:24:57Z-
dc.date.available2016-09-06T17:24:57Z-
dc.date.issued2016-01-04-
dc.identifier.urihttp://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/647-
dc.description66 p.pt_BR
dc.description.abstractThe goal of this production is to discuss the psycho-pedagogic work based on the application of the word competence. In this sense to think about the work of Psycho-pedagogy means to think about interventions that are able to interfere in the learning difficulties having as a greater presupposition the dominion of techniques and an ethical formation which is able to think about the human dimension in its complexity. Therefore it is necessary to discuss a formation that is guided not only by the dominion of the knowledge of the area but above all considers a professional experience which goes beyond, which has its foundations guided by a concern with the educational cause always respecting the learning subject and his/her context.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherFaculdades ESTpt_BR
dc.relation.ispartofseriesTMP;429-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAtuação Psicopedagógicapt_BR
dc.subjectCompetênciapt_BR
dc.subjectIntervençõespt_BR
dc.subjectDificuldades de Aprendizagenspt_BR
dc.subjectSujeito Aprendentept_BR
dc.subjectPsycho-pedagogic Worken
dc.subjectCompetenceen
dc.subjectInterventionsen
dc.subjectLearning Difficultiesen
dc.subjectLearning Subjecten
dc.subjectÉTICA E GESTÃOpt_BR
dc.titleCompetências necessárias à formação e atuação psicopedagógicapt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.contributor.referee1Brandenburg, Laude Erandi-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2720814127433525pt_BR
dc.description.resumoEsta produção tem como objetivo discutir a atuação psicopedagógica a partir da aplicação da palavra competência. Nesse sentido pensar na atuação da Psicopedagogia significa pensar em intervenções capazes de interferir nas dificuldades de aprendizagens tendo como pressuposto maior o domínio das técnicas e uma formação ética que seja capaz de pensar da dimensão humana em sua complexidade. Então é preciso discutir uma formação pautada não apenas no domínio dos conhecimentos da área, mas acima de tudo pensar numa vivência profissional que vai além, que tenha os seus fundamentos pautados em uma preocupação com a causa educativa respeitando sempre o sujeito aprendente e seu contexto.pt_BR
dc.publisher.countryBRpt_BR
dc.publisher.departmentTeologiapt_BR
dc.publisher.programPrograma de Teologiapt_BR
dc.publisher.initialsESTpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIApt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/9052508908273688pt_BR
dc.contributor.advisor1Klein, Remí-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6363213953832880pt_BR
Appears in Collections:Base de Teses e Dissertações da Faculdades EST

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
silva_jp_tmp429.pdfTexto completo283.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.