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dc.creatorFigueroa, Ana Claudia
dc.date.accessioned2016-06-17T20:33:54Z-
dc.date.available2008-11-13
dc.date.available2016-06-17T20:33:54Z-
dc.date.issued2008-08-15
dc.identifier.citationFIGUEROA, Ana Claudia. Amkira Tsabo : a study of the educational Methodist mission with the kanamari people in the context of the Brazilian legal democratic state. 2008. 229 f. Tese (Doutorado em Teologia) - Faculdades EST, São Leopoldo, 2008.por
dc.identifier.urihttp://dspace.est.edu.br:8080/xmlui/handle/BR-SlFE/632-
dc.description.abstractThis dissertation studies the educational actions of the Methodist indigenous mission with the Kanamari people. The Kanamari's relationship characteristics are evaluated, taking into consideration the current state of affairs in which public policies regarding indigenous education, motivated by the characteristics of the democratic rule of law established in the Constitution of the Federal Republic of Brazil promulgated in 1988, are being implemented. This analysis is done through the Methodist Church's indigenous missionary educational practice with the Kanamari tribe. The study is divided into five chapters and organized into two movements. It is done through narrative historiography. In the first movement, comprised of chapters one to three, the introductory elements for understanding the development of the research are presented. These chapters represent elements of existence of the research subjects, of the elements that establish a relationship among themselves from the perspective of indigenous education as public policy. The second movement is made up of the fourth and fifth chapters, which are more analytical of the themes which cross the historicities of the historic subjects that interact in the context of the constitution of the Brazilian democratic rule of law. These chapters represent the most analytical and conclusive part of the research, pointing out transverse elements that aide in the expliciting of conditions of approximation, distancing, partnership and criticism present in the experiences dealt with.eng
dc.description.sponsorshipCentro Universitário Metodista IPA
dc.formatapplication/pdfpor
dc.languageporpor
dc.publisherFaculdades ESTpor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectÍndiospor
dc.subjectMissõespor
dc.subjectEducação e estadopor
dc.subjectObras da igreja junto aos índiospor
dc.subjectIgreja Metodistapor
dc.subjectTEOLOGIA E HISTÓRIApor
dc.subjectIndigenous peopleseng
dc.subjectMissionseng
dc.subjectEducation and the stateeng
dc.subjectIndigenous Church workeng
dc.subjectMethodist Churcheng
dc.titleAmkira Tsabo : um estudo sobre a missão educacional metodista junto ao povo kanamari no contexto do estado democrático de direito brasileiropor
dc.title.alternativeAmkira Tsabo : a study of the educational Methodist mission with the kanamari people in the context of the Brazilian legal democratic stateeng
dc.typeTesepor
dc.contributor.referee1Sinner, Rudolf Von
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/5391368668845628por
dc.contributor.referee2Zwetsch, Roberto Ervino
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/8795910334550225por
dc.contributor.referee3Pauly, Evaldo Luis
dc.contributor.referee3Latteshttp://lattes.cnpq.br/7187415721002122por
dc.contributor.referee4Renders, Helmut
dc.contributor.referee4Latteshttp://lattes.cnpq.br/9348720483251408por
dc.description.resumoA presente tese estuda a atuação educacional da missão indigenista metodista junto ao povo kanamari, avaliando suas características de relacionamento com a conjuntura atual de implementação de políticas públicas em educação indígena motivadas pelas características de estado democrático de direito instituídas na Constituição da República Federativa do Brasil promulgada em 1988. Esta análise é feita a partir da prática missionária educacional indigenista da igreja metodista junto ao povo kanamari. O estudo está dividido em cinco capítulos organizados em dois movimentos. É é feito a partir da historiografia narrativa. No primeiro movimento é apresentado os elementos introdutórios para compreensão do desenvolvimento da pesquisa e compreende os capítulos primeiro ao terceiro. Estes capítulos apresentam os elementos de existência dos sujeitos da pesquisa, dos elementos que instituem a relação entre si desde a perspectiva da educação indígena como política pública. O segundo movimento compreende os capítulos quarto e quinto que são mais analíticos das temáticas que atravessam as historicidades dos sujeitos históricos que interagem no contexto da constituição do estado democrático de direito brasileiro. Representam a parte mais analítica e conclusiva da pesquisa apontando elementos transversais que auxiliam na explicitação das condições de aproximação, distanciamento, parceria e crítica presentes nas experiências abordadas.por
dc.publisher.countryBRpor
dc.publisher.departmentTeologiapor
dc.publisher.programPrograma de Teologiapor
dc.publisher.initialsESTpor
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIApor
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/9506000743138567por
dc.contributor.advisor1Wachholz, Wilhelm
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/3084707254950329por
Appears in Collections:Base de Teses e Dissertações da Faculdades EST

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