Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/523
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorBahiense, Adriana Andrade
dc.date.accessioned2016-07-25T15:50:10Z-
dc.date.available2015-06-30
dc.date.available2016-07-25T15:50:10Z-
dc.date.issued2015-04-14
dc.identifier.citationBAHIENSE, Adriana Andrade. A transversalidade da experiência estética na educação infantil. 2015. 53 f. Dissertação (Mestrado em Teologia) - Faculdades EST, São Leopoldo, 2015.por
dc.identifier.urihttp://dspace.est.edu.br:8080/xmlui/handle/BR-SlFE/523-
dc.description.abstractThis research intends to talk about the questions about The Transversality of the aesthetic experience in early childhood education. The first part of the research dialogs about the child s age and its development stages, the relation of aesthetics and art in childhood education, an attempt of reflection on childhood education and artistic experience as tools for human and complex learning. The second part of the research deals with the aesthetic experience within the theories of complexity, the artistic, human and cultural relations which are built within social life and in artistic experience. It works with the epistemology and religiosity, aspects that are dialoguing between themselves about the aesthetic experience and the meaning of making and creating, a quest for the general within the personal area. And the third and last part of the research presents actions promoted within the aesthetic experience in child development, art-play tools to read the child s world. It is a quest for a pedagogical tool which can provide the concept and meaning for transversality of art in education, artistic proposals, art-play for childhood education.eng
dc.formatapplication/pdfpor
dc.languageporpor
dc.publisherFaculdades ESTpor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectTransversalidadepor
dc.subjectEducação estéticapor
dc.subjectEducação Infantilpor
dc.subjectEDUCAÇÃO COMUNITÁRIApor
dc.subjectMainstreamingeng
dc.subjectAesthetic experienceeng
dc.subjectChildhood educationeng
dc.subjectTransversalityeng
dc.titleA transversalidade da experiência estética na educação infantilpor
dc.typeDissertaçãopor
dc.contributor.referee1Brandenburg, Laude Erandi
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2720814127433525por
dc.description.resumoEsta pesquisa pretende dialogar sobre os questionamentos sobre a transversalidade da experiência estética na Educação infantil. A primeira parte pesquisada dialoga sobre a idade infantil e seus estágios de desenvolvimento, a relação da estética e a arte na educação infantil, uma tentativa de reflexão sobre a educação infantil e o fazer artístico como ferramentas de aprendizado humano e complexo. A segunda parte da pesquisa aborda a experiência estética na complexidade, as relações artísticas, humanas e culturais que se constroem no social e no fazer artístico. A epistemologia e a religiosidade, aspectos dialogando-se entre a experiência estética e o sentido do fazer e criar, uma busca do geral no âmbito pessoal. E a terceira e última parte da pesquisa, aborda ações promovidas na experiência estética no desenvolvimento infantil, ferramentas arte-lúdica para a leitura de mundo infantil. A busca de uma coisa que dê o conceito a transversalidade da arte na educação, propostas artísticas, arte-lúdica, para a educação infantil.por
dc.publisher.countryBRpor
dc.publisher.departmentTeologiapor
dc.publisher.programPrograma de Teologiapor
dc.publisher.initialsESTpor
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIApor
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/2102461578400714por
dc.contributor.advisor1Silva, Laura Franch Schmidt da
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6858886305291005por
Appears in Collections:Base de Teses e Dissertações da Faculdades EST

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bahiense_aa_tmp383.pdf646.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.