Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/459
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Oliveira, Ariadenes Alves Santos de | |
dc.date.accessioned | 2016-06-17T20:32:25Z | - |
dc.date.available | 2014-07-18 | |
dc.date.available | 2016-06-17T20:32:25Z | - |
dc.date.issued | 2014-03-15 | |
dc.identifier.citation | OLIVEIRA, Ariadenes Alves Santos de. Limites e possibilidades de mediação de conflitos em IES privadas. 2014. 67 f. Dissertação (Mestrado em Teologia) - Faculdades EST, São Leopoldo, 2014. | por |
dc.identifier.uri | http://dspace.est.edu.br:8080/xmlui/handle/BR-SlFE/459 | - |
dc.description.abstract | This research paper presents a study on conflict mediation based on dialog in private Higher Learning Institutions [HLI], related to monthly payments and enrollments. For this it is necessary to first understand the concept of conflict, as well as its nature, types and methods of conflict resolutions; mediation as one of the tools to solve or avoid conflicts, the principles of mediation, as well as the role and the limits of the mediator. This mediation goes through dialog and through sensitive listening to the litigants. The study seeks to identify practices developed for mediation and for the prevention of conflict based on efficacious communication. Existing limits to this conflict mediation are pointed out due to the complex and subjective nature of the human being and to the real possibilities which the mediator has in preventing or resolving conflicts in a private Higher Learning Institution [HLI]. Some possibilities are perceived which can improve the relationship between the student and the HLI. | eng |
dc.format | application/pdf | por |
dc.language | por | por |
dc.publisher | Faculdades EST | por |
dc.rights | Acesso Aberto | por |
dc.subject | Mediação de Conflito | por |
dc.subject | Diálogo no Conflito | por |
dc.subject | Relacionamento | por |
dc.subject | RELIGIÃO E EDUCAÇÃO | por |
dc.subject | Conflict Mediation | eng |
dc.subject | Dialog in the Conflict | eng |
dc.subject | Relationship | eng |
dc.title | Limites e possibilidades de mediação de conflitos em IES privadas | por |
dc.type | Dissertação | por |
dc.contributor.referee1 | Klein, Remi | |
dc.contributor.referee1Lattes | http://lattes.cnpq.br/6363213953832880 | por |
dc.contributor.referee2 | Fischer, Beatriz Terezinha Daudt | |
dc.contributor.referee2Lattes | http://lattes.cnpq.br/4948105804186093 | por |
dc.description.resumo | O trabalho de pesquisa apresenta um estudo sobre mediação de conflitos a partir do diálogo nas IES particulares, na ordem da mensalidade e matrícula. Para tanto, precisamos inicialmente entender o conceito de conflito, bem como a sua natureza, tipos e métodos de resoluções de conflitos. A mediação como uma das ferramentas para dirimir ou evitar os conflitos, os princípios da mediação, bem como o ofício e os limites do mediador. Essa mediação passa pelo diálogo e pela escuta sensível dos litigantes. O estudo busca identificar práticas desenvolvidas de mediação e prevenção do conflito a partir de uma comunicação eficaz. Apontam-se os limites existentes nessa mediação de conflitos devido à natureza complexa e subjetiva do ser humano e às reais possibilidades que o mediador tem em prevenir ou resolver conflitos em IES privada. Algumas possibilidades são detectadas e podem melhorar o relacionamento entre aluno e IES. | por |
dc.publisher.country | BR | por |
dc.publisher.department | Teologia | por |
dc.publisher.program | Programa de Teologia | por |
dc.publisher.initials | EST | por |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIA | por |
dc.creator.Lattes | http://lattes.cnpq.br/4866774132680558 | por |
dc.contributor.advisor1 | Brandenburg, Laude Erandi | |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/2720814127433525 | por |
Appears in Collections: | Base de Teses e Dissertações da Faculdades EST |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
oliveira_aas_tm275.pdf | 287.66 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.