Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/409
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Monteiro, Gilberto Maximiliano | |
dc.date.accessioned | 2016-06-17T20:31:53Z | - |
dc.date.available | 2007-10-05 | |
dc.date.available | 2016-06-17T20:31:53Z | - |
dc.date.issued | 2007-07-10 | |
dc.identifier.citation | MONTEIRO, Gilberto Maximiliano. Adolescentes de classes populares e o mercado de trabalho : a experiência do Programa Correios Educação para o Futuro. 2007. 62 f. Dissertação (Mestrado em Teologia) - Faculdades EST, São Leopoldo, 2007. | por |
dc.identifier.uri | http://dspace.est.edu.br:8080/xmlui/handle/BR-SlFE/409 | - |
dc.description.abstract | In this research we present a Program of Education inside directed toward the world of the developed work of a Public company ECT (Brazilian Company of Post offices and Telegraphs), whose objective was to promote actions that assured the indispensable acquisition of habits, experiences and attitudes to the adjustment in the productive work and the social convivência of deriving adolescents of families of popular classrooms. The procedures of act of contract are described, prerequisite for ingression, remuneration, benefits, definition of the activities, rights and duties, training, partner-educative activities, pertaining to school accompaniment. We stand out the paper of the people who orientates whose responsibility was to follow and to instruct the young during its hours of working. This set of action had as purpose, to search the occured transformations in the adolescents who had participated of the project and to analyze if the objectives considered for the program they had reached its goals, as well as pointing ways that can give to continuity the situations of the same nature. | eng |
dc.format | application/pdf | por |
dc.language | por | por |
dc.publisher | Faculdades EST | por |
dc.rights | Acesso Aberto | por |
dc.subject | Adolescentes e trabalho | por |
dc.subject | Adolescentes e condições sociais | por |
dc.subject | Cidadania | por |
dc.subject | Programa Correios Educando para o Futuro | por |
dc.subject | EDUCAÇÃO COMUNITÁRIA | por |
dc.title | Adolescentes de classes populares e o mercado de trabalho : a experiência do Programa Correios Educação para o Futuro | por |
dc.type | Dissertação | por |
dc.description.resumo | Nesta pesquisa apresentamos um Programa de Educação voltado para o mundo do trabalho, desenvolvido no âmbito de uma Empresa Pública, a ECT (Empresa Brasileira de Correios e Telégrafos), cujo objetivo foi promover ações que assegurassem a aquisição de hábitos, experiências e atitudes indispensáveis ao ajustamento no trabalho produtivo e na convivência social de adolescentes oriundos de famílias de classes populares. São descritos os procedimentos de contratação, pré-requisitos para ingresso, remuneração, benefícios, definição das atividades, direitos e deveres, treinamento, atividades sócio-educativas, acompanhamento escolar. Ressaltamos o papel dos orientadores cuja responsabilidade foi acompanhar e instruir os jovens durante sua jornada de trabalho. Este conjunto de ações teve como finalidade, pesquisar as transformações ocorridas nos adolescentes que participaram do projeto e analisar se os objetivos propostos pelo programa atingiram suas metas, bem como apontar caminhos que possam dar continuidade a situações da mesma natureza. | por |
dc.publisher.country | BR | por |
dc.publisher.department | Teologia | por |
dc.publisher.program | Programa de Teologia | por |
dc.publisher.initials | EST | por |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIA | por |
dc.contributor.advisor1 | Gaede Neto, Rodolfo | |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/8020748256904139 | por |
Appears in Collections: | Base de Teses e Dissertações da Faculdades EST |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
monteiro_gm_tmp32.pdf | 292.57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.