Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.est.edu.br:8080/jspui/handle/BR-SlFE/247
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Aguiar Neto, Francisco Carlos de | |
dc.date.accessioned | 2016-07-25T15:43:56Z | - |
dc.date.available | 2011-10-11 | |
dc.date.available | 2016-07-25T15:43:56Z | - |
dc.date.issued | 2011-05-07 | |
dc.identifier.citation | AGUIAR NETO, Francisco Carlos de. As diversas violêcias na escola:ensino, constrangimento e agressão no ambiente escolar. 2011. 60 f. Dissertação (Mestrado em Teologia) - Faculdades EST, São Leopoldo, 2011. | por |
dc.identifier.uri | http://dspace.est.edu.br:8080/xmlui/handle/BR-SlFE/247 | - |
dc.description.abstract | Brazilian society is experiencing a new moment in education. The pedagogical processes that interact with the democratic prospects are increasingly gaining ground in educational resources that develop at this juncture. And this not only in Brazil, but it constitutes a broad global movement. The many conventions about education in the world evoke new democratic processes aimed at greater participation in the administrative policies of the State, and the eradication of social inequalities. This way, this work looks at violence in schools. The violence that pervades the moments that constitute the historical construction of the country. The school violence indicates to the issue of building democracy in Brazil that inherited from the phases of colonization, empire, republic, and the detrimental condition that perspective of liberal and democratic ideals to the interests of the country's internal oligarchies. This situation allowed them to become hybrid state policies for education. The consequence of such a thing has been the ineffectiveness of certain state policies, getting for civil society the task of drawing up societal actions to cover the absence of that state. | eng |
dc.format | application/pdf | por |
dc.language | por | por |
dc.publisher | Faculdades EST | por |
dc.rights | Acesso Aberto | por |
dc.subject | Educação | por |
dc.subject | Violência | por |
dc.subject | Escola | por |
dc.subject | Inserção Social | por |
dc.subject | EDUCAÇÃO COMUNITÁRIA COM INFANCIA E JUVENTUDE | por |
dc.subject | Education | eng |
dc.subject | Violence | eng |
dc.subject | School | eng |
dc.subject | Social Inclusion | eng |
dc.title | As diversas violêcias na escola:ensino, constrangimento e agressão no ambiente escolar | por |
dc.type | Dissertação | por |
dc.contributor.referee1 | Schaper, Valério Guilherme | |
dc.contributor.referee1Lattes | http://lattes.cnpq.br/3516948733028434 | por |
dc.description.resumo | A sociedade brasileira vive um momento novo na educação. Os processos pedagógicos que interagem com as perspectivas democráticas ganham cada vez mais chão nos meios pedagógicos que se desenvolvem na atual conjuntura. E isso não somente no Brasil, mas se constitui em um amplo movimento globalizado. As muitas convenções a respeito da educação em nível mundial evocam novos processos democráticos que visam maior participação nas políticas administrativas dos Estados, bem como a erradicação das desigualdades sociais. Desta forma, o presente trabalho procura analisar a violência em contexto escolar. Violência essa que perpassa os momentos constitutivos de construção histórica do país. A violência escolar aponta para a questão da construção democrática no Brasil que herdou das fases de colonização, império e república a danosa perspectiva de condicionar os ideais liberais e democráticos aos interesses das oligarquias internas do país. Tal situação permitiu que se tornassem híbridas as políticas de Estado para a educação. A consequência de tal coisa tem sido a inoperância de certas políticas estatais, ficando à sociedade civil a tarefa de elaborar ações societárias que cubram a ausência deste mesmo Estado. | por |
dc.publisher.country | BR | por |
dc.publisher.department | Teologia | por |
dc.publisher.program | Programa de Teologia | por |
dc.publisher.initials | EST | por |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIA | por |
dc.creator.Lattes | http://lattes.cnpq.br/2036771974548346 | por |
dc.contributor.advisor1 | Redin, Euclides | |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/7949812265735134 | por |
Appears in Collections: | Base de Teses e Dissertações da Faculdades EST |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Aguiar Neto_fc_tmp162.pdf | 401.25 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.